Sopimus- ja toimitusehdot

 

Tilaaminen

Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee ilmoittaa nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero. Tilaajan antamia asiakastietoja käsitellään ja säilytetään luottamuksellisesti tietosuojaselvityksen mukaisesti.

Tilaus tehdään Komeetta Remontit Oy:n verkkokaupassa ja sitova kauppasopimus syntyy tilaajan ja Komeetta Remontit Oy:n välillä, kun Komeetta Remontit Oy on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen. Tilaaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen. Emme vastaa asiakkaan tekemistä virheistä mittatilaustuotetta tilatessa.

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse asiakaspalvelu@komeettaikkunat.fi, tai puhelimitse 0409345070.

 

Hinta

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Voimassa oleva hinta on kaupantekohetkellä komeettaikkunat.fi verkkokaupassa esillä oleva hinta. Yksittäisen tuotteen hinta voi vaihdella valittujen lisävalintojen mukaan. Lopullinen ja osapuolia sitova kokonaishinta rahteineen näkyy ostoskorissa.

Tilaukseen lisätään rahtikulut. Rahtikulut määräytyvät tilattavien tuotteiden määrän mukaan ja kulu näkyy ostoskorissa.

Jos verkkosivuilla ilmoitettu hinta on teknisen tai inhimillisen virheen vuoksi selvästi virheellinen, ja poikkeaa merkittävästi tuotteen todellisesta hinnasta, pidätämme oikeuden muuttaa hintaa vastaanotettuamme tilauksen. Tällaisessa tapauksessa otamme yhteyttä tilaajaan. Halutessaan tilaaja voi purkaa kaupan ilman lisäkuluja.

 

Toimitus

Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-6 viikkoa tilauksesta, riippuen tehtaan kuormituksesta. Komeetta Remontit Oy pitää oikeuden valmistaa tuotteet myös aiemmin kuin vahvistettuna viikkona. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jolloin tuotteet lastataan tehtaalla. Toimituksen aikataulu toteutuu kuljetusliikkeen ajo- ja jakeluaikataulujen mukaan, jonka takia tiettyä toimituspäivää ei etukäteen voi sopia. Kuljetusliike sopii tilaajan kanssa jakelun tarkasta aikataulusta puhelimitse.

Toimitamme vain Manner-Suomen kohteisiin, joihin on kiinteä kuorma-auton kuljettava painorajoittamaton tieverkkoyhteys. Toimitusehto on Vapaasti autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Jos asiakas haluaa tilata tuotteet muille kuin Manner-Suomen alueelle, tulee ennen tilaamista ottaa yhteyttä Komeetta Remontit Oy asiakaspalveluun 0409345070 tai asiakaspalvelu@komeettaikkunat.fi, jolloin selvitetään toimituksen mahdollisuus kuluineen.

Kuljetuksesta johtuvat maaston rikkoutumiset, ovat tilaajan vastuulla. Tilaaja vastaa myös purkupaikan kunnosta niin, että kuorma pystytään purkamaan kohteeseen.  Tilaaja on vastuussa tuotteen suojauksesta ja varastoinnista toimituksen jälkeen. Toimituksen purku ei sisällä siirtoja purkupaikalla. Purkupaikka kannattaa suunnitella etukäteen, ja sinne on päästävä suuremmalla kuljetusautolla.

 

Toimituksen vastaanottaminen

Vastaanottajan on oltava paikalla vastaanottamassa ja tarkastamassa toimitus. Jos asiakas huomaa paketissa vaurion, siitä tulee tehdä kirjallinen merkintä kuljetusasiakirjaan ennen kuin hän allekirjoittaa toimituksen vastaanotetuksi. Jos pakkauksen muovikalvon havaitaan vaurioituneen, on tarkistettava ovatko tuotteet vaurioituneet. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, vaurio on kirjattava kuljetusasiakirjaan, ja valokuva otettava vauriosta (ennen tuotteen siirtämistä). Mahdollinen vaurioilmoitus tulee lähettää liitekuvineen s-postitse osoitteeseen asiakaspalvelu@komeettaikkunat.fi.  Jos kuljetusasiakirjaan ei tehdä merkintää vauriosta, jää asiakkaalle vastuu virheistä, jotka ovat havaittavissa jo toimitushetkellä.

 

Tuotteiden asennus

Asennusalueenamme on Uusimaa, Kanta-Häme, Pirkanmaa ja Länsi-Suomi. Asennus tapahtuu sopimuksen mukaisesti ja hinta määräytyy tilattavien tuotteiden määrän mukaan: yhden tuotteen asennus 650 €, kahden tuotteen asennus 500 €/tuote ja kolmesta tuotteesta eteenpäin asennushinta 260 €/tuote. Hinta sisältää tuotteen asennuksen maan tai lattian tasalta, tuotteelle sopivaan aukkoon. Jos aukko ei ole tuotteelle sopiva, laskutetaan lisätyöstä aiheutuvat kustannukset erikseen. Lisätyö asennukselle on 62 €/tunti + tarvikkeet. Mahdollisista teline- tai nostinkuluista vastaa tilaaja. Asennus on hinnoiteltu niin, että voimme tehdä työn yhtäjaksoisesti. Mikäli esimerkiksi ikkunat ovat väärän kokoiset saapuessamme kohteeseen ja joudumme tulemaan uudelleen, veloitamme ylimääräisestä käynnistä 350 €.

Ennen asennusta tilaaja toimittaa meille kuvan kohteesta. Kuvasta tulee näkyä paikka, mihin tuote asennetaan. Kuva auttaa meitä hahmottamaan, mitä tarvikkeita tarvitsemme mukaan. Asennettavat kohteet käydään tilaajan kanssa huolellisesti läpi ennen työn aloittamista. Tilaaja voi myös pyytää meiltä tarkistusmittauskäynnin, jolla varmistamme tuotteiden sopimisen kohteeseen. Tämä käynti on maksuton asennusalueillamme (Uusimaa, Kanta-Häme, Pirkanmaa ja Länsi-Suomi). Tarkempi asennuksen aikataulu sovitaan tilaajan kanssa, kun tuotteet ovat valmiit tai toimitettu kohteeseen.

Asennukseen sisältyy: vanhan tuotteen purku, uuden tuotteen asennus, mekaaninen ruuvikiinnitys, uretaanieristys, sisälistat (mdf) valkoinen, ulkopuolen listoitus puu/pelti, vesipelti ja kynnyspellit (Pure), vanhojen tuotteiden poiskuljetus ja kevyt harjasiivous. Tuotteet voidellaan ja säädetään asennuksen yhteydessä.

Asennus tapahtuu Suomen työturvallisuusohjeita noudattaen.

 

Maksutavat

Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Osuuspankin rahoitus (30 pv/netto, kun tuotteet on toimitettu tai halutuissa erissä)
b) Ennakkolasku (ennakkolaskun maksamattomuus voi vaikuttaa tuotteiden toimitusaikaan)
c) Klarnan osamaksu
d) Paytrail verkkopankkimaksu

 

Peruutusoikeus

Komeetta Remontit Oy tekee tilaajan tilaamat tuotteet mittatilaustyönä tilauksen mukaisesti, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta.

 

Reklamaatio

Mikäli tilaajalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi toimittajalle sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@komeettaikkunat.fi, (viimeistään 7 pv sisällä). Komeetta Remontit Oy ottaa tilaajaan viipymättä yhteyttä virheen korjaamiseksi.

 

Takuu

Takuuajat tehtaan takuutodistuksen mukaisesti. Tuotekohtaiset takuuajat ilmoitetaan verkkokaupan tuoteteksteissä, ja takuutodistus toimitetaan tuotteen toimituksen yhteydessä.

 

Ylivoimainen este (Force majeure)

Komeetta Remontit Oy ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan sellaisia ennalta arvaamattomia olosuhteiden muutoksia joihin Komeetta Remontit Oy:lla ei ole vaikutusmahdollisuuksia (esim. sota, lakko, luonnonmullistus, viranomaisen päätös). Myös COVID-19 pandemia voi vaikuttaa toimitusaikatauluihin. Ylivoimaisesta esteestä johtuvasta viiveestä ilmoitamme tilaajalle viipymättä.

 

Erimielisyydet

Erimielisyydet tilaajan ja Komeetta Remontit Oy:n välillä pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada neuvottelemalla ratkaistua, tilaaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi sovitella riitaa. Mikäli tämäkään ei onnistu tilaaja voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Lautakuntakäsittely on molemmille osapuolille maksuton. Jos riita päätyy tuomioistuimeen, se käsitellään Hämeenlinnan käräjäoikeudessa.